Totul a inceput acum un an de zile, cand, suparat ca nu mai gaseam oul de tara traditional, m-am hotarat sa-mi cupar cateva gainuse si sa le imprastii prin curte.

Hotarat, intr-o duminica ma duc in targul de pasari din „Europa”. Platesc intrarea si, stupefiat, constat hotia si inselatoria ce era atat de bine organizata intr-un asa zis targ de pasari. Pierd vreme de un ceas, hoinarind printre „crscatorii” de pasari si memorand imaginile (imi pare rau ca nu am avut aparatul foto). Apoi, dupa ce imi fac o idee despre ce fel de „rase” sunt expuse acolo, ma indrept catre un vanzator de „Brahma” piele de bivol, ma rog, columbia, zice el, si intreb politicos de pret.

„Un cocos si doua gaini, fratioare, ti le las la 600 lei!”, zice el.

Costernat, uimit si cu privirea lunga la picioarele mai mult de jumatate goale ale bietelor vietuitoare, nu dau niciun raspuns. Tresar la vocea grava a vanzatorului:

„Hai, fratioare, ca sunt columbia pure!”

„Daca zici tu, nu te contrazic, dar eu am venit sa cumpar cateva gainuse care sa-mi faca ceva oua, atat, dar 600 lei pe 3 pasari e foarte mult!” ii raspund, un pic suparat, nu ca mi se parea pretul foarte ridicat, ci ca m-a intrerupt din gandurile mele. Atunci mi-a sclipit ideea de a ma apuca sa cresc gaini de rasa, nu de „rasa” a la Roumanie.

Bucuros de decizie, ma intorc hotarat acasa, lasandu-l pe vanzator bolborosind, dar nu inainte de a-i spune:

„Sunt gainile voastre de rasa cand o zbura porcul!”

Asa ca, hotarat de a ma apuca serios de treaba, am hotarat sa-mi intru in mana de la bun inceput. Eram constient de investitie, de riscuri, si de implicatii. Asa ca am inceput usor. Spre norocul meu, am primit 30 de pui de „rasa” a la Roumanie, bineinteles. I-am crescut, i-am vaccinat, am experimentat pe pielea si penele lor, timp in care am intrat in dialog cu adevarati crescatori de pasari, si de la noi din tara, dar si din strainatate. Am cumparat carti, materiale informative (din pacate, numai din strainatate) si m-am pus pe studiu. In Romania, am intalnit doar doi crescatori de Brahma cu adevarat de rasa, din care unul participa la concursuri organizate in afara tarii.

Am uitat intalnirea cu corciturile din „Europa” si cei care pretind ca au gaini de rasa si m-am pus pe treaba. Am hotarat, dupa 6 luni de studiu si alte 6 luni de experimente sa raman la rasa de gaini Brahma, cu precadere, asa numita Brahma Columbia – piele de bivol, la Brahma herminat deschis – Brahma deschis, Brahma negru si Brahma potarnichiu.

In prima faza am luat un set de oua dupa cum urmeaza: 10 oua de potarnichiu, unu de columbia si 4 de herminat deschis. I-am pus la incubat, cu mare grija si, spre bucuria mea, au iesit 10 pui potarnichii, unu columbia si 3 herminat.

Iata-i dupa 3 saptamani:

Dupa cum i-am observat, pot sa ma bucur de prima familie de potarnichii formata (un cocos si 6 puici), familie deja promisa unui prieten, un alt iubitor de frumos.

Dupa care, am purces la cresterea numarului de oua puse la incubat. Am achizitionat (cu emotii, caci drumul e lung, chiar daca vin prin DHL) 15 oua de columbia si 25 de potarnichii. Zilele astea au inceput sa iasa. Sunt ca niste mingi de ping-pong:

O sa va tin la curent!

Sa fim sanatosi!

About Liviu

Pasionat de frumos!

5 responses »

  1. ce mai faci Tudic ? remus

    • Liviu spune:

      Buna ziua! Nu stiu despre cine vorbesti. Nu ma numesc Tudic, iar acest blog nu e un blog de socializare la colt de strada. Poate te indrepti catre facebook…

  2. odel spune:

    ne faci si noua niste poze cu gainile tale de rasa pura te rugam nu de alta dar nu vreau sa ma pacaleasca alti miii de multumiri

    • Liviu spune:

      Poze ai atat cat trebuie, nu stiu de ce doresti altele. In ceea ce priveste exprimarea „gainile tale de rasa pura” suna putin ironic, iar eu nu am spus ca sunt expert in asa ceva, doar ca sursele mele, atat materialul genetic, cat si informatiile pe care mi le-am insusit, provin de la crescatori experimentati si priceputi. Daca ai fi citit categoria „caracteristici”, probabil nu ai mai fi formulat „rugamintea”.
      Sa fii sanatos!

    • simona spune:

      Sunt de oua albastre

Lasă un răspuns

