Imi propusesem sa va tin la curent cu evolutia seriilor de pui si a pasilor acestora. Usor de zis, greu de facut, deoarece, sa creez posturi mereu, ia timp, asa ca, am decis ca posturile sa aibe caracter informativ, din datele culese si experienta asimilata. In ceea ce priveste seriile, acestea incep sa se contureze si in functie de comenzile primite. Dupa cum stiti, prima serie a avut caracter experimental, din fericire pentru mine, reusit:

Această prezentare necesită JavaScript.

A doua serie, construita de altfel, pe baza a doua comenzi de o familie de columbia si una de potarnichiu, a presupus incubarea a 20 de oua columbia si 20 de oua de potarnichiu. Mentionez ca o familie (sau un card) este format dintr-un cocos si 5 gaini. Va intrebati de ce asa multe oua? Nu sunt multe, mai ales din cauza riscurilor ridicate de crestere. Spre exemplu, in perioada incubarii, s-a intrerupt curentul in ultima zi de incubare, ducand la decesul a 21 de pui ce numai ce sparseserea coaja. Am ramas, asadar, cu 8 columbia si 11 potarnichii. Apoi, in perioada, pe care eu o numesc critica, de pana la 3 luni de zile, fac asa zisa selectie naturala. Exista riscul aparitiei unor defecte majore, malformatii congenitale, renuntand la acele exemplare ce prezinta asemenea defecte. Si ultima etapa, trierea finala, ce presupune observarea evolutiei corpului si a formarii penajului, perioada in care pot aparea defecte minore. Acesti pui ii cresc doar pentru consum propriu (in oala sau cratita, gratar, tigaie), ramanand astfel cu familiile dorite. Importanta mare, pe ansamblu, o reprezinta toata aceasta perioada de crestere de pana la 6 luni, perioada in care le formez sistemul imunitar. Si, cum spuneam, a doua serie:

Si, total pe nepregatite, ma trezesc sambata dimineata pe un cuibar cu o columbia de nici 11 luni, CLOTA! Am cautat cu disperare si precipitat, cateva oua sa i le bag in cuib, am strans vreo 7, apoi m-am repezit sa amenajez o cusca din adapostul maternal. Asa ca, m-am ales cu o miniserie de sapte oua:

Sa fim sanatosi si sa auzim numai de bine!


About Liviu

Pasionat de frumos!

Lasă un răspuns

