Dupa o luna de troiene si doua saptamani de pamant mustind de apa, pot sa spun ca a venit primavara. In cea mai mare viteza, vineri o rup val-vartej catre micul meu univers. Planuind in gand lucrarile (asa de multe de altfel, caci nici nu stiam de ce sa ma apuc mai intai), ajung cat ai clipi la poarta casei. Pe drum, printre zgomotele radioului, aud si prostia trecerii la ora de vara (un rahat aberant total nejustificat, dar acest aspect e un alt tip de subiect, si nu face obiectul acestui blog).

Intru in curte, ma schimb rapid si-mi arunc pe mine echipamentul de lucru. Arunc o privire in toata curtea si schimb planul de atac. Azi, vineri, incep sa tund ce mai ramasese de saptamana trecuta (si ramasese, nu gluma): trandafiri, pomi, vita de vie, tufanele, salvie. Ma inarmez cu clestele mic si cel mare, fierastraul, scara si manusile si trec la treaba. Peste cenusa de saptamana trecuta, arunc resturile si le dau foc (ce multa cenusa se strange!).

Brusc, ma trezesc invaluit de aerul serii ce pregateste instalarea noptii. Arunc manusile, ma trantesc langa foc si-mi aprind o tigara. Ce trece timpul! Noaptea se arunca cu repeziciune peste sat, inghitindu-l cu lacomie dintr-o infulecare. Si maine e o zi…

Sambata ma trezesc devreme, odata cu fuga noptii, si ma duc catre cotete. Am uitat sa va spun ca saptamana trecuta a cazut prima closca de anul acesta! Intru in cotete, dau drumul la gainuse in curte si ma indrept catre cuibare. Intr-unul din ele mai gasesc inca o gainusa ce parea furioasa cand ma indreptam catre ea. Si uite asa, m-am ales cu al doilea „incubator” pentru inca trei saptamani. Strang in graba toate ouale (herminati, columbia, potarnichii), amenajez un cuibar si o asez.

Bucuros de veste, ma intorc in gradina, hotarat sa termin mare parte din ce aveam planificat: taiat, curatat si greblat iarba si locurile de culturi, plantat daliile si crinii, pus ceapa, usturoiul si mazarea. Si uite asa, vine iarasi seara, rapid si fara veste.

Ma asez incet pe marginea terasei din spatele casei, imi desfac o bere si dau pe gat, cu sete, juma’ de sticla. Arunc o privire prin gradina, multumit de ziua trecuta cu spor:

Parcela de lalele:

Parcela de mazare, ceapa si usturoi:

O particica de livada:

La periferia unui rozariu:

Al doilea rozariu in formare:

Amintiri de iarna:

Nelipsitele gainuse si paznicii cerealelor:

Această prezentare necesită JavaScript.

Si cand ma gandesc cat mai am…

About Liviu

Pasionat de frumos!

5 responses »

  1. Uca spune:

    Buna seara,

    Felicitări pt blog si informațiile furnizate, foarte interesante.
    Va rog, mă interesează achiziționarea de oua de gaini brahma pt incubat.
    Cum pot legătura cu Dvs.?

    Multumesc si seara plăcută,
    Uca

  2. Buna ziua , doresc cateva sfaturi in legatura cu gainile brahma si daca se poate un nr de tel sau o adresa de email , multumesc , cu stima .

    • Liviu spune:

      Buna ziua! Ma bucur sa vad ca blogul meu va ajuta!
      In privinta altor informatii pe care le doriti, nu stiu in ce mare masura va pot fi de folos, mai mult decat am postat. Subliniez faptul ca nu sunt decat un amator si nu fac altceva decat sa impartasesc cu dvs, cititorii, opiniile mele cat si informatiile culese de la alti pasionati sau avizati in acest domeniu. Am sa va transmit adresa de mail, daca nu intelegeti ceva, dar, repet, alte informatii nu stiu daca va pot oferi.

  3. john spune:

    Salut. Interesante si utile informatile de pe blog. Felicitari. Sper ai acces la adresa mea de mail ca sa putem comunica mai lesne, mai rapid. Asteptam poze cu noua generatie😉

Lasă un răspuns

