Si iata ca anul acesta, luat de val si impins de cerintele catorva cititori, dar si vecini, m-am apucat sa incubez mai mult decat imi propusesem. Pe langa closti (revin in alt post cu poze, caci s-au consumat bateriile de la aparatul foto),  am pus la incubat 4 loturi pana acum. Primul lot, pus la incubat in ultima zi a lunii martie, a eclozat in a doua jumatate a lunii aprilie, cu un randament destul de scazut. Lotul format din herminat deschis, potarnichiu pe negru si brahma negru (achizitie noua din Germania) a avut urmatoarele randamente:

– brahma herminat deschis: 57% (din pepiniera proprie)

– bramha potarnichiu: 34% (din pepiniera proprie)

– brahma negru: 20% (achizitie Germania) – am innebunit!

Totusi, m-am consolat cu faptul ca toti puiutii iesiti sunt sanatosi si fara defecte (nu avea de ce, de altfel, mai ales ca procesul de consangvinizare este incheiat de anul trecut si liniile sunt complete):

Cu greu am reusit sa surprind cativa, caci erau imprastiati prin cotet, iar bateriile erau la limita. Oricum, comanda Rodicai este onorata, asa ca m-am linistit din acest punct de vedere, insa eram suparat de randamentele scazute.

Al doilea lot, in schimb, care a eclozat la inceputul lunii mai, a avut randamente mult mai bune, ceea ce m-a linistit, dar nu a facut sa dispara intrebarea ce s-a intamplat la primul lot:

– brahma herminat deschis: 96% (din pepiniera proprie)

– bramha potarnichiu: 76% (din pepiniera proprie)

– brahma negru: 65% (achizitie Germania).

Al treilea lot e format din herminat deschis, potarnichiu si columbia, toate din pepiniera proprie, iar al patrulea lot (cam 140 de oua) e format din herminat deschis si potarnichiu din pepiniera proprie, si brahma negru si albastru, achizitie externa.

Gandul ma duce cand scriu tot la intrebarea: ce naiba s-a intamplat cu primul lot? Toti parametrii de incubare au fost respectati si niciodata nu am avut un asemenea randament scazut. O sa studiez, mai ales ca nici al doilea lot privind brahma negru nu a avut un randament multumitor.

Ma depaseste…

About Liviu

Pasionat de frumos!

7 responses »

  1. Doru Babonea spune:

    In primavara fac doi ani de cand cresc Brahma herminat deschis. Mai degraba pt propria placere. Anul trecut, am debutat cu un esec major cu clostile. Asa ca am cumparat un incubator. Simultan am pus si o closca cu trei oua. In final am „pacalit-o” sa aibe grija de 27 pui, care sunt toti in viata.
    O alta problema cu care m-am confruntat: PADUCHII! Am folosit tot arsenalul gasit prin farmaciile veterinare. Rezultat? Doua gaini mature moarte. Rezolvare finala? Curatat adapostul bine si imbaiat (cu ajutorul vermorelului) cu motorina, iar gainile cu cateva reprize de tuseuri cu ulei comestibil. Anul acesta, cum incepe sa se incalzeasca, incep preventia.

    • Liviu spune:

      Excelent! Subscriu parerii ca majoritatea porcariilor chimice din magazinele de profil, mai multa rau fac decat bine. Personal, am amenajat un loc de „scaldat” al pasarilor si, am si uitat de cand au mai facut paduchi. Un lucru important, pardoseala este din beton; se stie ca cea din lemn necesita interventii dese, in cazul dvs. cu motorina (as sugera lesie – apa cu soda caustica: distruge si ouale de paduchi).

  2. AdisiDana spune:

    Domnule Doru Babonea , va spun cum prodecez eu: imprechez cocosul x cu gaina y, bun, puicile rezultate se intorc cu tatal si cosul cu mama de aici e o intreaga schema data de un vechi crescator american hubbard o am eu notata pe undeva o sa o caut si o sa o pun aici pe site!

Lasă un răspuns

