Nu am mai postat de un an, cred, asa ca va spun salutare!

Nu ma intrebati de ce, cred ca o mare lene de a scrie am avut, nu ca acum am cine stie ce elan.  Ma plimbam prin gradina si mi-am amintit ca, de fapt, habar nu am cati pui am anul acesta, mai ales ca timpul meu liber a fost acaparat in ultimul an de furtuna evenimentelor sociale si profesionale ale job-ului. Grav, dupa parerea mea, pentru ca timpul meu liber insemna evadarea gandurilor mele prin paginile unei carti, incantarea cu o piesa buna de teatru, o picatura de vopsea aruncata pe panza uitata in colt de pod… Astea-s vremurile si ma gandeam aseara, privind in jurul meu multimea oamenilor ce gonea catre cine stie ce film la multiplex: cocalari si pitipoance.

M-am intors acasa, usor obosit de lumea din oras, si, plictisit si toropit de lene, dau drumul la o parte din gainuse si ma tolanesc in iarba, cu aparatul foto rezemat de umar. Apoi, fara sa imi dau seama, ma trezesc inventariind puii:

Această prezentare necesită JavaScript.

Incep sa ma uit mai atent la gainuse si cocosi… am spus cocosi… incep sa numar…hm!

Cam multi… Asa ca m-am hotarat sa-i pun in vanzare, nu pe toti, ci doar cativa… Ma suna vecinul…

Dupa juma de ora apare si vecinul cu doi saci de porumb, ii lasa la usa garajului si arata cu degetul spre gasca de potarnichii: „Imi dai cocoselul ala si-ti las sacii astia cu porumb!”.  „Bine, e ok!” – ii spun – „hai sa dam o bere pe gat!”.

Vine seara, vecinul pleaca si iata-ma aruncand cu cateva poze pe blog, inclusiv ci ceea ce am de vandut:

Această prezentare necesită JavaScript.

Sa aveti o saptamana cat mai buna!

Cu drag,

Liviu

About Liviu

Pasionat de frumos!

2 responses »

  1. nubira2003 spune:

    Buna Liviu,

    Sunt relativ nou in zona crescatorilor de brahma,si, de aceea citesc cu nesat tot ce apare in zona asta ( cat imi permite timpul, bineinteles ).
    Poate, intrebarea mea iti va parea puerila, dar am tot cautat informatii si nu am gasit nimic.
    Deci…
    Am citit ca broilerii, au la origine Brahma, intrebarea mea este, daca as incrucisa puicutele de carne ( broiler ) cu cocosi brahma, as putea obtine in continuare o rasa de carne? Teoretic, stiu ca e posibil. Ceea ce nu stiu este daca acesti hibrizi de carne pot produce oua viabile.
    Poate ai tu ceva informatii.

    Multumesc,

    Razvan

    • Liviu spune:

      Salut, Razvan!
      Intrebarea nu este puerila, chiar si cei cu experienta isi mai pun intrebari „puerile”, asa ca, pe viitor, sa ai curaj in formularea lor.
      Legat de intrebarea ta, din ce stiu eu, puii broiler sunt hibrizi de laborator, obtinuti din incrucisare la „eprubeta”. Personal, sunt impotriva „incrucisarilor” handmade; exemplarele rezultate capatand o scadere accentuata a sistemului imunitar. Astfel de experimente se fac in laboratoare specializate, care, din pacate, in Romanica noastra nu exista…

Lasă un răspuns

