Dragii mei,

Ca urmare a solicitarilor dvs., am sa va povestesc urmatoarea chestiune.

Nu vand oua. Nu din rautate, dar, motivele sunt date de experientele celor care fac acest lucru. In primul rand, transportul lor nu este destul de sigur, prin faptul ca exista riscul de a fi sparte, indiferent de modalitatea de expediere. Daca pe colet punem „fragil”, daunele sunt foarte mari (personalul de la curierat are o afectiune privind jocul de fotbal cu coletele pe care scrie „fragil”). Un alt motiv este acela ca, unii dintre dvs. obtin rezultate slabe la incubare (si mie mi se mai intampla acest lucru, chiar in ianuarie am inregistrat un randament de 40% la unul din incubatoare).

Asadar, cea mai buna solutie este de a vinde/achizitiona pui. Si aici fac observatia ca, personal, nu dau puii mai mici de 0 saptamana (de fapt, dupa prima vaccinare cu La Sota).

Un simplu calcul matematic este de folos in ceea ce spun: 20 de oua x 10 lei/ou = 200 lei. Riscul (mai ales pentru cei care nu au conditii optime de incubare si crestere a puilor in maternitati) este foarte mare. Dupa 2 saptamani, avand in calcul un randament de 60%, plus riscul unei mortalitati, chiar si reduse, ramaneti cu apoximativ 10 pui. La acestia adaugati (foarte important) mancarea speciala pentru a se forma in start si vaccinul de o saptamana si de o luna. In acest mod, ajungeti la un cost/pui de 30-40 lei. Nu am adaugat, stresul, munca fiecaruia dintre noi.

Personal, obtin in medie un randament de 80%. Nu pastrez puii iesiti dupa a doua zi de eclozare. Din start, randamentul, desi bun, nu ma ajuta la o statistica favorabila. Eliminand puii eclozati tarziu sau cu defecte, raman undeva la 60-70% din efectiv.

Asadar, ca urmare a celor spuse mai sus exista doua variante, cred eu, mai bune pentru dvs.:

1. fie cumparati pui la 1-2 saptamani de viata (la mine pretul este de 35-40 lei/pui);

2. fie cumparati puii la varste mai mari (de preferat, pana la 6 luni; personal, nu fac acest lucru). Ce pot spune, pentru cei care m-au intrebat, nu mai am de vanzare, decat cate un cocos din albastru, potarnichiu si herminat deschis in varsta de 10 luni.

Pentru cei interesati, mai am pui de la o saptamana pana la o luna din urmatoarele: herminat deschis, negru, albastru si potarnichiu. Nu mai am Rogesattelt si Columbia. Detaliile le stabilim pe mail. Pentru cei care au trimis mesaje in acest sens, nepublicate la cererea lor, va voi raspunde si vom stabili detalii pe mail.

Pretul unei maternitati variaza in functie de numarul de pui ce trebuie sa-i primeasca. Pentru o populatie de 60-70 de pui, o maternitate, cu tot cu accesorii – adapatoari, hranitoare – este de 650 lei, fara accesorii, dar de suprafata mai mare – unii au preferat sa puna hranitoare si adapatoare rotunda – este de 600 lei.

Această prezentare necesită JavaScript.

Actualizare 06.04.2014: Pentru cei care mai doresc herminat deschis, doar cu comanda; disponibili mai am doar negru, albastru si potarnichiu pe negru, in jur de cate 10 din fiecare. Pentru cei care au fost la mine, va spun ca peste 2 saptamani pot sa renunt la un cocos herminat deschis si la un cocos potarnichiu pe negru. Pretul pentru cocosul herminat este 400 lei, iar pentru cel potarnichiu este 250 lei.

About Liviu

Pasionat de frumos!

19 responses »

  1. Razvan Rotaru spune:

    Buna seara , imi spuneti si mie cum va pot contacta? o adresa de mail un numar de telefon ceva? sunt interesat !

  2. Bogdan Gligor spune:

    Buna ziua,

    As fi si eu interesat de pui de Brahma columbia-negru. Am vazut intr-un comentariu anterior al dvs. ca 2-3 bucati nu reprezinta o comanda. Oare de la 6 bucati in sus se poate comanda? Daca nu, care e minimul de bucati pt a comanda? Imi puteti raspunde pe e-mail, va rog? La ce pret vindeti bucata si la ce varsta? Obisnuiti sa trimiteti si prin curier, cu plata la receptie, de catre cumparator?

    Multumesc mult.

  3. Daniel spune:

    Salut,
    As vrea sa cumpar si eu niste pui! Mai aveti?

  4. Daniela Ionita spune:

    M-ar interesa si pe mine 10 pui Brahma La ce pret vindeti bucata si la ce varsta? si de asemenea ma intereseaza cum putem face achizitia.

  5. Ionut Petrisor spune:

    Salut, ma intereseaza si pe mine 20 de pui! Sint interesat mai ales de herminat deschis si de cei albastrii! Imi poti comunica un pret si cam cum ar trebui sa arate adapostul lor? Am vazut mai multe adaposturi pe net si sint nehotarat in alegerea modelului! Multumesc!

  6. DAN spune:

    scrieti si despre alte rase de gaini nu numai despre brahma sunt frumoase si altele rase cum e sussex sau wyandotte cochinchina …

  7. Sergiu spune:

    Liviu e adevarat ca Brahma creste mai greu ca alte rase?

  8. danut spune:

    buna seara as dori sa va intreb ce procent de proteina folositi im primele 3 saptamini pentru o dezvoltare optima.va multumesc

  9. stefan spune:

    doresc sa cumpar brhma albastru,oua,pui,gaini, cocos
    STEFAN
    st.catanoiu@rocast.ro

Lasă un răspuns

